فواید استفاده بوتاکس برای مو چیست؟

زمانی که سخن از چین و چروک به میان می­آید استفاده از آنابوتولینومتوکسین A (بوتاکس) طبیعی به نظر می رسد که دارویی است که به صورت متداول تجویز شده و برای ملایم تر کردن چروک ها ساتفاده میشود. اما استفاده بوتاکس برای مو چه نتیجه ای می تواند برای موهایتان داشته باشد؟

با افزایش سن موها پری و حالت الاستیسیته خود را درست همانند پوست از دست می دهند. محوصولات جدید پوست حاوی بوتاکس هستند زیرا که سبب میشود موها پر تر به نظر برسند، آنها را نرمتر کرده و وزی مو را کاهش می­دهد.

استفاده بوتاکس برای مو برای داشتن موهای پرپشت مفید است.

آیا محصولات حاوی بوتاکس واقعاً حاوی بوتاکس هستند؟

بوتاکس برای مو واقعاً حاوی سم بوتولیسم که جزء اصلی محصولات حاوی بوتاکس است نیست. بلکه اسم آن به این دلیل بوتاکس گذاشته شده است که همانند بوتاکس عمل می کند. همانند بوتاکس که عضلات را شل و پوست را نرم می کند، بوتاکس مو نیز با پر کردن شکاف ها به پر دیده شدن و نرم شدن مو کمک می کند.

بوتاکس مو چگونه عمل می کند؟

بوتاکس مو یک درمان نرم کننده عمیق است که فیبرهای مو را با یک فیبر مثل کراتین پوشش می دهد. این درمان هر گونه شکستگی یا مناطق کم پشت هر ساقه  مو را پوشش می دهد تا مو پرتر و درخشان تر به نظر برسد.

مواو اولیه بسته به نوع محصول متفاوت است. اما در بیشتر آنها از ماده ای که Intra-Cylane نامیده میشود برای پر کردن ساقه های مو با فیبرهای نرم و انعطاف پذیر استفاده میشود. این کار ظاهر مو را پرتر و نرم تر نشان می دهد. در محصول دیگری ادعا میشود که از ترکیبی از مواد زیر استفاده می گردد

  • روغن خاویار
  • پپتید  BONT-L
  • ویتامین B-5
  • ویتامین های E
  • کمپلکس کلاژن

چه کسانی می توانند از بوتاکس برای مو استفاده کنند؟

در موراد زیر می توانید از بوتاکس برای موهایتان استفاده کنید:

  • شکسته بودن انتهای موها
  • ریز بودن و کم حج بودن موها
  • موهای آسیب دیده
  • موهای وز
  • اگر دوست دارید موهایتان صاف شود

همچنین بخوانید: ۵ نكته براي مواجه با شوره های پسوریازیس پوست سر

در حین درمان چه اتفاقی می افتد

زمان استفاده بوتاکس برای مو هایتان از هیچ نوع تزریقی استفاده نمیشود. بلکه یک عامل نرم کننده مستقیما بر روی تار مو اعمال میشود. شما می توانید برای این درمان به یک سالن زیبایی مراجعه کنید و یا محصول را خریداری کرده و در خانه خودتان استفاده نمایید.

درمان با یک شامپو برای باز کردن کوتیکل های مو و آماده ساختن تارها برای نرم شدن شروع میشود. سپس بوتاکس مو بر روی تارها اعمال شده و مو از ریشه به بالا ماساژ داده میشود تا محصول جذب شود. درمان برای مدت تقریبا بین ۲۰ تا ۹۰ دقیقه بر روی موی مرطوب باقی می ماند.

برخی آرایشگران قبل از خشک کردن و صاف کردن مو با اتوی مو آن را آبکشی می کنند. برخی دیگر اجازه می دهند در زمان خشک کردن و صاف کردن مو محصول باقی بماند تا محصول عمیق تر در تارهای مو نفوذ نماید.

شما می توانید نتیجه درمان بوتاکس را بلافاصله بعد از خشک کردن موها ببینید.

هزینه بوتاکس برای مو چقدر است؟

طیف هزینه درمان بوتاکس متفاوت است. اگر خود مواد را خریداری و در خانه اعمال کنید کم هزینه تر از سالن می شود. قیمت نیز بر اساس محل جغرافیایی که زندگی می کنید و برندی که استفاده می­شود متفاوت است. اگر این درمان را در سالن انجام می­دهید قبل از گذاشتن قرار حتماً قیمت را جویا شوید.

بوتاکس مو تا چه حد اثربخش است؟

استفاده بوتاکس برای مو در حال حاضر یک گرایش رایج است و نسخه های زیاد خانگی آن هستند که مدعی اند واقعاً تأثیرگذارند. تشخیص اینکه کدامیک واقعاً اثربخش است یا مواد تشکیل دهنده کدام برند بهتر است کار دشواری است.

برای اینکه بهترسن نتیجه را تضمین کنید بهتر است به یک سالن معتبر مراجعه کرده و نظر یک آرایشگر را در این رابطه جویا شوید. آرایشگران می­توانند محصولات خود را از فروشنده های متفاوتی خریداری کنند و بنابراین می داند چه محصولی  بهتر و چه فروشنده ای معتمدتر است.

اثربخشی بوتاکس ۲ تا ۴ ماه باقی می ماند که البته که این چهارچوب زمانی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. پیشنهاد میشود که برای حفظ نتیجه برای مدّت طولانی­تر از شامپوهای کم سولفات یا فاقد سولفات استفاده نمایید.

آیا استفاده از بوتاکس مو ایمن است؟

این محصول برای ما ایمن تلقی می­شود اگرچه که همانند هر محصول آرایشی دیگری ریسک خارش و التهاب پوست یا واکنش آلرژیک وجود دارد. برای کاهش ریسک اثرات جانبی زیان بخش درمان نباید در تماس با پوست قرار گیرد.

بوتاکس مو یا کراتین

درمان های کراتین درمانهایی شیمیایی هستند که اغلب حاوی فرمالدهید می­باشند. از فرمالدهید برای قفل کردن یا فریز کردن تارهای ما به صورت صاف برای کمک به نرم نگه داشتن آنها استفاده میشود. اگرچه فرمالدهید موجود در آنها نگرانی هایی به همراه دارد زیرا فرمالدهید یک سرطان زا است و عوارض بلند مدتی در پی دارد.

حرف آخر

اگر به دنبال راهی برای نرم کردن موهای خود و پرتر و شفاف تر به نظر رسیدن آن هستید درمان بوتاکس مو می تواند به شما کمک کند. آماده باشید که چند صد تومن باید برای این کار پول خرج کنید و حتماً برای اینکه بهترین نتیجه را دریافت کنید به یک سالن معتبر مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط: چگونه مو و ناخن های سالم تری داشته باشيم؟

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است